본문바로가기

Content Guidelines for Multi-Display User Experience in Autonomous Vehicles

Younghwan Pan
10.5143/JESK.2017.36.6.609 Epub 2018 February 26

0
Cited By

Abstract

Objective: This study aims to provide guidelines to define the priorities of contents offered according to driving situation and each display’s location within an autonomous vehicle in a multi-display environment.



Keywords



Autonomous car In-Vehicle Multi-display Contents User Experience Design User Requirement



1. Introduction

최근 차량 내부에 장착되는 디스플레이는 클러스터(Cluster), HUD (Head-Up Display), 센터-스택 디스플레이(Center-Stack Display), 후석 고객을 위한 RSE (Rear Seat Entertainment) 등 다양한 곳에 탑재되고 있다. 차량 내 다중 디스플레이의 종류가 다양해지면서 소비되는 콘텐츠 역시 다양해 지는 추세이다. 아래 그림을 보면 자동차 플랫폼의 진화 방향과 구글 플랫폼의 진화 방향이 유사함을 알 수 있다 (Figure 1). 즉, 자동차는 하나의 콘텐츠 소비 플랫폼으로 진화하고 있다. (Table 1)

Figure 1. Similarities between automotive platforms and Google platform evolution (Jeong et al., 2013)

Section

Age (yrs)

Heights (cm)

Body mass (kg)

M±SD (n=8)

21.50±0.82

165.95±2.52

56.56±3.80

Table 1. Characteristics of subjects



References


1. Cerulli, G., Benoit, D. L., Lamontagne, M., Caraffa, A. & Liti, A. (2003). In vivo anterior cruciate ligament strain behaviour during a rapid deceleration movement: case report. Knee Surgery Sports Trauma- tology Arthroscopy, 11(5), 307-311.
Crossref  Google Scholar 

PIDS App ServiceClick here!

Download this article