eISSN: 2093-8462 http://jesk.or.kr
Open Access, Peer-reviewed
Younghwan Pan
10.5143/JESK.2017.36.6.609 Epub 2018 February 26
Abstract
Objective: This study aims to provide guidelines to define the priorities of contents offered according to driving situation and each display’s location within an autonomous vehicle in a multi-display environment.
Keywords
Autonomous car In-Vehicle Multi-display Contents User Experience Design User Requirement
최근 차량 내부에 장착되는 디스플레이는 클러스터(Cluster), HUD (Head-Up Display), 센터-스택 디스플레이(Center-Stack Display), 후석 고객을 위한 RSE (Rear Seat Entertainment) 등 다양한 곳에 탑재되고 있다. 차량 내 다중 디스플레이의 종류가 다양해지면서 소비되는 콘텐츠 역시 다양해 지는 추세이다. 아래 그림을 보면 자동차 플랫폼의 진화 방향과 구글 플랫폼의 진화 방향이 유사함을 알 수 있다 (Figure 1). 즉, 자동차는 하나의 콘텐츠 소비 플랫폼으로 진화하고 있다. (Table 1)
Section |
Age (yrs) |
Heights (cm) |
Body mass (kg) |
M ± SD (n=8) |
21.50±0.82 |
165.95±2.52 |
56.56±3.80 |
References
1. Cerulli, G., Benoit, D. L., Lamontagne, M., Caraffa, A. & Liti, A. (2003). In vivo anterior cruciate ligament strain behaviour during a rapid deceleration movement: case report. Knee Surgery Sports Trauma- tology Arthroscopy, 11(5), 307-311.
Crossref
Google Scholar
PIDS App ServiceClick here!